Zambezi

Igår den 11 dec föddes min gp råtta. Troligtvis så är de tre pojkar, tyvär ville ägaren ha en liten tjej själv men det gör inte mig nånting att de bara blev grabbar i och med att det var en sån jag ville ha :D
Och hon får ju en till chans på nänta kull, men men....

Jag är lycklig som få, hoppas bara att inget händer nu *håller tummarna* och jag har varit och köppt mig en blå lurvig katt tunnel som han ska få sova i. Den ska vara i buren, men jag lugnar mig med att lägga in den där tills råttorna flyttat ut annars kommer de bara att förstöra den på en vecka. Jag har även varit på ikea och handlat lite ny inredning, två nät korgar i grälla färger som jag ska spänna upp i gallret och tre fluffiga hängmattor. Kommer att bli hur fint som hälst :)
En mysig filt ska han få med som jag har köpt. Sen lite praktiska saker, nappflaska till smådjur, mjölkersättning och en gullig liten ståltermos som rymmer 3,5 dl som man kan ha varmt vatten i på tåget hem. Det är en lång resa så han blir säkert hungrig.

18 januari kommer jag att åka och hämta honom. Jag är mer otålig än en liten unge på julafton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0